Test

måndag 25 maj 2020

Skriva dikter med Mårten Melin

Då har eleverna i tvåan och trean träffat Mårten Melin igen. Den här gången skulle det skrivas dikter och några elever var allt lite pirriga inför det. Men det gick alldeles utmärkt och att läsa inför klassen tyckte många var riktigt roligt. Eleverna i trean har fått recensera författarbesöket och här kommer några röster:

"Jag tycker det var roligt och han gillade ganska konstiga saker." Erik
 
"Roligt, pirrigt, intressant. Coolt att se en riktig författare. Och läskigt om man råkar säga fel." David
"Jag tyckte det bästa var att vi fick låta fantasin bestämma och han gav oss råd." Maryam
 
 
 
 
"Jag lärde mig mycket och att skriva dikter det var så himla kul att komma på." Dea
 
 "Han gör väldigt bra böcker. Han hade jättebra idéer." Anlyou
 
"Det var mest kul att vi skulle skriva om 3 meningar." Umay 
 
"Det var superkul. Det var roligast att skriva dikter." Lucas
 
"Det var kul att läsa våra dikter framför alla." Ismail.H 
 
"Jag tyckte det var bra att Mårten kom för han lärde oss bra saker om man vill bli författare." Isabella
 
"Han lärde oss om berättelser och att man får ljuga mycket." Aurora 
 
"Det var kul för första gången han kom skrev vi. Och han berättade om hur han får idéer till sina böcker. Andra gången skrev vi dikter. Så tack vare Mårten så tjuvlyssnar jag när någon pratar, så jag kan skriva bra berättelser." Natalia