Test

måndag 15 januari 2018

Läsgrupper

Från och med idag och tre veckor framåt har årskurs ett och tre läsgrupper. I år är även biblioteket delaktig och jag kommer att träffa ett gäng elever varje dag. Eleverna från trean ska läsa Cirkusdeckarna och spökmysteriet av Dan Höjer och fick höra första kapitlet idag. Jag läste även ett kapitel i Turbo hittar en skatt av Ulf Sindt. Jag tror vi kommer hinna med den också.

 





Till ettorna hade jag valt Sorro och Seppo av Rolf Dahlström och Spöket i skolan av Helena Bross. Alla fick läsa en sida högt ur Sorro och Seppo, vilket de klarade galant. Vi började också läsa i Spöket i skolan och pratade om innehållet.

Eftersom eleverna från ettan var så duktiga på att läsa tänker jag utmana dem med en lite svårare bok, Boken om att börja skolan av Helena Bross. Vi kommer att varva högläsning och läsa själv. Jag ser fram emot tre härliga läsveckor.