Test

torsdag 17 augusti 2017

Biblioteket får en blogg

Ett nytt läsår är igång och skolbiblioteket har äntligen fått en blogg. Jag som arbetar i skolbiblioteket heter Jana och i den här bloggen kommer jag att ge boktips och presentera böcker som passar för högläsning och läsa själv. Jag kommer också att berätta om skolbibliotekets övriga verksamhet.

Barn- och ungdomslitteraturen är omfattande och jag vågar påstå att det finns något för alla. Det viktiga är att hitta rätt berättelse, en historia som är så fängslande att du inte vill lägga boken ifrån dig. En bra berättelse tar dig till nya världar, verkliga eller påhittade, och får dig att skratta, gråta, rysa, fundera och ifrågasätta. Det kan vara en kort eller lång historia, lätt eller svår. Formatet spelar egentligen ingen roll, det är innehållet som är det viktiga.


Välkommen till Lindeborgsskolans biblioteksblogg, där jag hoppas kunna inspirera er till läsning av all fantastisk barn- och ungdomslitteratur som finns i hyllorna.